ilave etmeyi unuttuğum bir şey daha var
çoğu zaman duymuşsunuzdur motordan tam verim alamıyorum diye buna bir etkende
motor pervanesinin çok aşağıda olması (eğer başka sorun yoksa) suyun aşağı indikçe
direncinin (su basıncının)artması performansı etkilemekte
Motor montajında iki ayar konumu önemlidir.Bunların biri trim (yani motor düşey ekseninin tekne yatay eksenine olan açısı)ikincisi ise lift (motor pervane yüksekliğinin tekne alt seviyesinden ne kadar aşağıda olduğu)ayarıdır.
Bu ayarların tenenin hidrodinamik yapısı ile de değiştiğini unutmamak gerekir.Yani benim tekneme doğru gelen ayar, sizinkinde verimi düşürebilir.
Veya süratli motorlarda yüksek trim verimli olurken ,yavaş motorlarda trimin düşük olması daha verimli olmaktadır..
Bu nedenle konunun teknik detaylarını öğrenip bu ayarları bilerek yapmak gerekir.Ayarları asla doğrusu şudur diye tek değerde anlatmamak gerekir.(sevgili Hıdır'ın hoşgörüsüne sığınarak)
aygroup yazdı:Motor montajında iki ayar konumu önemlidir.Bunların biri trim (yani motor düşey ekseninin tekne yatay eksenine olan açısı)ikincisi ise lift (motor pervane yüksekliğinin tekne alt seviyesinden ne kadar aşağıda olduğu)ayarıdır.
Bu ayarların tenenin hidrodinamik yapısı ile de değiştiğini unutmamak gerekir.Yani benim tekneme doğru gelen ayar, sizinkinde verimi düşürebilir.
Veya süratli motorlarda yüksek trim verimli olurken ,yavaş motorlarda trimin düşük olması daha verimli olmaktadır..
Bu nedenle konunun teknik detaylarını öğrenip bu ayarları bilerek yapmak gerekir.Ayarları asla doğrusu şudur diye tek değerde anlatmamak gerekir.(sevgili Hıdır'ın hoşgörüsüne sığınarak)
evet çok haklısınız zaten bende yamaha motor kullanma klavuzundan alıntı yaparak bu bilgileri paylaştım bunlar bana ait bilgi değil yamaha mühendislerinin hazırladığı bir kitapçık galiba mesajı ilk baştan okumadınız
Bir motor montajında , teknenizin kıçının en altı ile motorun üstündeki 1. resimdeki parça yani anti cavitation plate ile aynı hizada olmalıdır. Motor teknenin sancak ve iskele uçlarından teknenin arka aynasına alınan ölçünün birleştiği yer motorun braketinin tam ortasından geçmelidir.
dengin yazdı:Bir motor montajında , teknenizin kıçının en altı ile motorun üstündeki 1. resimdeki parça yani anti cavitation plate ile aynı hizada olmalıdır. Motor teknenin sancak ve iskele uçlarından teknenin arka aynasına alınan ölçünün birleştiği yer motorun braketinin tam ortasından geçmelidir.
Bilgilendirme için teşekkürler Osman kardeş,mesaj sayın yeterli olsa resimleride atardın,Keyefli paylaşımlar dilerim.Rasgele.