06-05-2008, 17:51
1975'den itibaren (hemen hemen) tüm marka zehirlileri uyguladım. Bazılarında 15. günden itibaren, lez, yosun, kekamoz sorunum oldu.1996'dan itibaren uyguladığım ve 3-4 yıla kadar, tüm karinada (ancak) 10 adet gibi az kekamozla, başarı sağladığına inandığım yöntemi aşağıda tekrarlıyorum.1. Zehirli tipi Transocean (veya DYO Kızıl-Kahve) 8 millik düşük hız kahverengi bakır oksit esaslı zehirli. Çok taze olması istenecek ve takipedilecek. Kesinlikle sürme kolaylığına kaçılmayacak. İnceltici (Thinner-Tiner) katılmayacak. Üzerindeki kullanma talimatı harfiyen uygulanacak. Bu talimata göre katlar 24 saat TAM kurutmadan sonra sürülecek.Önce kauçuk, aluminyum, bakır tanecikleri içeren pembe renkli kendi primeri (astarı) binderi, (tutkalı) uygulanacak. (İlk gel coat üzeri uygulamada üç kat 24 saat ara ile). Sonra 3 kat zehirli 24 saat ara ile. Sonra dayanak yerleri (cradle) değiştirilecek. Bu mahallere de aynı işlem tekrarlanacak.2. Pervane BoyasıPervane bakımı yapıldıktan ve balansı sağlandıktan sonra zımparalacak.Sonra üç kat 24 saat ara ile Transocean, veya DYO pembe Zehirli primeri, astarı, tutkalı ile 24 saat ara ile sonra aynı marka zehirli (kızıl kahve) ile 6 (altı) kata kadar boyanacak.Sonuç (gözlemlenen) yıllar sonra bile (üç yıl, dört yıl), az denize çıkan teknelerde DAHİ, pervanede çok az sayıda kekamoz ki bunların, pervanenin çalıştığı kenar yüzeyleri ile, pervaneye çarpmadan kaynaklanan astar ve boya bozulmalarından kaynaklandığı gözlemlenmiştir.İlgilenenlere, yaşanan tecrübe olarak aktarılır.
............alıntıdır
............alıntıdır