20-03-2015, 11:35
araç çeki demiri ve römork düşünenler için bilgiler.
1-aracınızın teknik uygunluk belgesi uygunmu diye kontrol edin,teknik uygunluk belgesi uygunluğunu arç içinde genelde ön kapıyı açınca yerde bulunan plakadan anlayabilirsiniz,oradaki kilo birimlerinin hepsi doluysa uygun demektir.yinede taktırmayı düşündüğünüzde çeki demiri takan yerden mutlaka uygun oldugunu teyit ettirin.
2-piyasada satılan 200-300 tl lik çeki demirlerine güvenmeyin,ce belgeli orjinal çeki demiri olmak zorunda.tse den geçmesi için belgeli çeki demiri olmalı.
3-ilk yapılacak iş uygun belgeli çeki demiri montajını yaptırıyorsunuz.araca göre çeki demirleri 700-1500 tl arası değişmektedir.
4-ikinci iş tseden proje çizdirmek onaylatmak.çeki demiri projesini tse den çizdirme işlemini genelde çeki demiri takan yerler ayarlıyorlar,kendinizde yapabilirsiniz ama hem aynı hemen hemen aynı parayı ödüyorsunuz hemde daha fazla uğraşmanız gerekiyor.
5-çeki demiri projesi,ce belgesi,faturasıyla birlikte muayeneden randevu alıp genel muayene gibi ödemesini yapıp muayeneye giriyorsunuz.muayene tarihine denk gelirse hem muayene hemde çeki demiri işi aynı ücretle hallolmuş oluyor.
6-muayeneden sonra trafik şubeden randevu alıp evrakları veriyorsunuz ve ruhsata işlenmiş oluyor.
araç ruhsatına işlendiği anda aracınızla herhengibir ehliyetle 750 kg toplam ağırlığı olan (tekne+römork+malzemeler) bir römorku kullanabiliyorsunuz.polisler ağırlığı çok kolay tespit edebiliyorlar,lastiklerin altına koydukları bir aletle ağırlık tespiti yapılabiliyor.
7-römorkun dingili çok önemli,dingil yüksek ağırlıklar için üretilmiş olmalı ki yollarda sıkıntı yaşanmasın.
8-römorkun arkasına araç plakasını yaptırtıp takıyorsunuz.
işlemler karışık ve zor gibi görünsede aslında kolay olarak yürüyor.
1-aracınızın teknik uygunluk belgesi uygunmu diye kontrol edin,teknik uygunluk belgesi uygunluğunu arç içinde genelde ön kapıyı açınca yerde bulunan plakadan anlayabilirsiniz,oradaki kilo birimlerinin hepsi doluysa uygun demektir.yinede taktırmayı düşündüğünüzde çeki demiri takan yerden mutlaka uygun oldugunu teyit ettirin.
2-piyasada satılan 200-300 tl lik çeki demirlerine güvenmeyin,ce belgeli orjinal çeki demiri olmak zorunda.tse den geçmesi için belgeli çeki demiri olmalı.
3-ilk yapılacak iş uygun belgeli çeki demiri montajını yaptırıyorsunuz.araca göre çeki demirleri 700-1500 tl arası değişmektedir.
4-ikinci iş tseden proje çizdirmek onaylatmak.çeki demiri projesini tse den çizdirme işlemini genelde çeki demiri takan yerler ayarlıyorlar,kendinizde yapabilirsiniz ama hem aynı hemen hemen aynı parayı ödüyorsunuz hemde daha fazla uğraşmanız gerekiyor.
5-çeki demiri projesi,ce belgesi,faturasıyla birlikte muayeneden randevu alıp genel muayene gibi ödemesini yapıp muayeneye giriyorsunuz.muayene tarihine denk gelirse hem muayene hemde çeki demiri işi aynı ücretle hallolmuş oluyor.
6-muayeneden sonra trafik şubeden randevu alıp evrakları veriyorsunuz ve ruhsata işlenmiş oluyor.
araç ruhsatına işlendiği anda aracınızla herhengibir ehliyetle 750 kg toplam ağırlığı olan (tekne+römork+malzemeler) bir römorku kullanabiliyorsunuz.polisler ağırlığı çok kolay tespit edebiliyorlar,lastiklerin altına koydukları bir aletle ağırlık tespiti yapılabiliyor.
7-römorkun dingili çok önemli,dingil yüksek ağırlıklar için üretilmiş olmalı ki yollarda sıkıntı yaşanmasın.
8-römorkun arkasına araç plakasını yaptırtıp takıyorsunuz.
işlemler karışık ve zor gibi görünsede aslında kolay olarak yürüyor.