Yorumları: 8,454
Konuları: 99
Kayıt Tarihi: 26-03-2008
Oktay bu Carbon Clean olayına taktım ben şimdi yaptırmayalımmı ?
Oysaki ben 1 kez yaptırdım bir dahaki yağ değişiminde bir daha düşünüyordum acaba yaptırmasakmı..
[SIZE="4"]Keyif değildir yaşamı değerli kılan, Yaşamdır keyif almayı güzel kılan..[/SIZE]
Yorumları: 4,292
Konuları: 476
Kayıt Tarihi: 20-12-2005
Şehir: Çanakkale
Uzun_ahmet yazdı:Oktay bu Carbon Clean olayına taktım ben şimdi yaptırmayalımmı ?
Oysaki ben 1 kez yaptırdım bir dahaki yağ değişiminde bir daha düşünüyordum acaba yaptırmasakmı..
Abi ben yaptırdım fayda gördüm diyebilirim fakat %100 değil fakat sonradan araştırmalrımda carbon clean motor içinde iyi huylu kurum denilen yani motor yıprandıkca gönmleklerin vs. içinde oluşan deformeler içine yerleşen kurumlarıda temizliyormuş. Yüksek KM'li araçlarda bu kurumlarda temizlenince deforme bölgelerde temizlekten oluşan boşluklardan segmanlar yağ kaçırmaya başlıyormu.
KM'si düşük araçlarda sorun yok illa piston temizliği yaptıracaksanız üs kapağı açtırın diyorlar. Bazılarıda üst kapağı açtırma diyor fakat en sağlam piston temizliği üst kapak açılarak oluyormuş.
Ayrıca Erdem (eaktuna) makina mühendisi ve araba motorlarından da anlıyor onunla konuştum kendisi üst kapağın açılmasında bi sorun olmadığını söyledi en azından üst kapak contasınıda yenilemiş olursun dedi çünkü 100.000 KM'den sonra üst kapak contası yaşlanmaya başlıyormuş.
Sonuçta son karar araç sahibinin
Yorumları: 4,292
Konuları: 476
Kayıt Tarihi: 20-12-2005
Şehir: Çanakkale
nihatkr yazdı:Vay canına, bir araba yağı için bukadar düşünülürmü
Isparta-kütahya arasında star benzin istasyonları var, orada her benzincide star yağ diye bir yağ var.
kim gelirse ondan veriyorlar kamyoncu-spor-1.2 motor-2,0 motor
ondan sipariş edelim size. Kesin çözüm olur.
Tabi şaka bir yana, ben aracımı hep servside götürürüm ve onlarda Shell Helix 5w-30 kullanıyor. Arabam 2005 model 2,0 motor ve şikayetim şu ana kadar hiç olmadı. 2 defa yağ eksiltmişti o dönem servise gitmeden yağ almak için aradığımda sormuştum 5w-30 ile 5w-40 arasın da ne fark var diye, sadece kalınlık demişti servis.
Bence servisten şaşmamak lazım. Bırakın yağı onlar koysun sorumluluğuda onlar alsın.
Nihat araba yağı arabanın kanıdır o kan ne kadar kaliteli ve sağlam olursa arabanın ömrü o kadar uzar.
Ayrıca özel servis ile yetkili servis arasında %60'a varan fiyat farkı var. Bana yetkili servisde bazı parçalara 750 TL dediler ben özel servisde yine orjinal GM parçalarını 300 TL taktırdım.,
Yağ değişimi (bujiler, yağ filitresi, polen filitresi, yağ) Yetkili serviste 300 TL özel servide 120 TL
Yorumları: 8,084
Konuları: 75
Kayıt Tarihi: 15-09-2009
xfisher yazdı:Castrol Magnatech 10x40'tan hiç şaşmadım, asla da pişman olmadım.. yaz kış mükemmel koruma.. eşsiz moleküler çekim gücü sayesinde motor soğukken rahat çalışma, aşırı ısınmayı önleme, daha sessiz çalışma vs vs vs.. 
Benim tavsiyemde budur.Yıllardır bunu kullandım çok memnunum ama içime bir kurt düştü

servise arabayı veriyorsun birde çıkarken alıyorsun.Acaba kullanılan yağ magnetit olmayabilir

bunun fiyatı daha ucuz diğerine rağmen.Bende yağı alıp özel serviste kendim değiştirtiriyorum.
Yorumları: 1,682
Konuları: 26
Kayıt Tarihi: 31-07-2006
GM'nin yağı var 10*40 fiyatıda diğer yağlara göre uygun,bp visco 5000 dahada iyisi kaliteli olsun diyorsan castrol magnatec,dahadada iyisi mobil S kullanabilirsiniz.
Memleket SİVAS/Şarkışla
Yorumları: 8,454
Konuları: 99
Kayıt Tarihi: 26-03-2008
Lapsetur yazdı:Abi ben yaptırdım fayda gördüm diyebilirim fakat %100 değil fakat sonradan araştırmalrımda carbon clean motor içinde iyi huylu kurum denilen yani motor yıprandıkca gönmleklerin vs. içinde oluşan deformeler içine yerleşen kurumlarıda temizliyormuş. Yüksek KM'li araçlarda bu kurumlarda temizlenince deforme bölgelerde temizlekten oluşan boşluklardan segmanlar yağ kaçırmaya başlıyormu.
KM'si düşük araçlarda sorun yok illa piston temizliği yaptıracaksanız üs kapağı açtırın diyorlar. Bazılarıda üst kapağı açtırma diyor fakat en sağlam piston temizliği üst kapak açılarak oluyormuş.
Ayrıca Erdem (eaktuna) makina mühendisi ve araba motorlarından da anlıyor onunla konuştum kendisi üst kapağın açılmasında bi sorun olmadığını söyledi en azından üst kapak contasınıda yenilemiş olursun dedi çünkü 100.000 KM'den sonra üst kapak contası yaşlanmaya başlıyormuş.
Sonuçta son karar araç sahibinin
Söylediklerin mantıklı geliyor, iyi huylu dediğinde bazı deforme olan yerleri kurum kapatıyor aynı zamanda sızdırmazlık görevi görüyor aynı durum antifriz koyulan arabalardada olur antifrizi koyduktan sonra radyatörler su kaçırmaya başlar aynı mantık sanırım..
Teşekkür ediyorum paylaşım için..
Sonuçta isteyen yaptırır isteyen yaptırmaz tamamıyla araç sahiplerinin bileceği bir şey..
[SIZE="4"]Keyif değildir yaşamı değerli kılan, Yaşamdır keyif almayı güzel kılan..[/SIZE]