Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeytinburnu Yat Limanı İhalesi
#11
selam herkeze
bende sizler gibi düşünüyorum marina yerine barınaklar olsa daha iyi olur .
ben tekne almayı düşünuyorum ama bağlama yeri sorunu yüzünden alamıyorum .
bizler için ne kadar kayıp birşey ki üç tarafımızı denizlerle cevrili ama nufusumuzun kaçta kaçı deniz le haşır neşir oluyor veya İstanbul gibi bir yerde yaşıyoruz neredeyse her tarafımız denizlerle kaplı ama biz bunlardan ne kadar faydalana biliyoruz. elinde imkanı olan kişilerde  böyle sorunlarla karşılaşıyor . evet bencede o marina lar bizlere değilde ensesi kalın abiler için yapılacaktır.
Bul
Cevapla
#12
Sevgili Arkadaşlar,

Konuya ilişkin bir tespit yapmak istiyorum öncelikle sorunumuz İstanbul gibi deniz kentindeki yetersiz imkanlar ve bu yetersizliklerden rant
çıkarmaya çalışan kurumlar ve kişilerdir diğer şehirlerimizdeki iyi işletilen balıkçı barınaklarını lütfen İstanbul ile kıyaslamayınız şehrimizde bu iş
büyük oranda suç örgütlerini elinde bir kazanç kapısı olarak kullanılmak-tadır.

Talebin fazla arzın az olması nedeniylede kooperatif ve dernekler tarafından kiralanan ve amacı uygun fiyatlarla insanların teknelerini bağlayabileceği alanlar olarak ayrılan yerler şu ana kadar gördüğüm bir yer hariç amacının dışında kullanılmaktadır.

isterseniz bir deneme yapıp gayet iyiniyetle şehrimizin bir ucundan diğerine yer aramaya kalkın, öncelikle tanıdık aracılığıyla gelmiyorsanız yüzünüze bile bakmayacaklar bulabildiğiniz yerlerse hiçbir imkanları olmamasına karşın ( iskele,su,elektirk,mazot güvenlik vs ) inanılmaz rakamlar isteyeceklerdir.

Bu nedenle İstanbulda doğru denetleme yapılmadığı sürece balıkçı barınağı mantığı işlemeye-ceği gibi bu tip yerlerin istanbulun kıyılarının şu anki arsa değeri düşünüldüğünde  yapılması çok kolay  görünmemek-tedir.

Benim görüşüm yat limanı ve benzeri oluşumların artması fiyatları rekabet dolayısıyla aşağıya çekeceği ve bu sayede kötü işletilen balıkçı barınaklarıda daha kaliteli ve ucuz hizmet verme yönüne gireceği şeklindedir

Şehir planlamacılarının yaptığı çalışmalar göre İstanbulun ihtiyacı olan yat limanı adedi 7-8 arası, mevcut olan ise 2 adettir. Bu durumda tekelciliğin tüm kuralları işlemekte ve bizim gibi kısıtlı imkanı kişiler ve hatta imkanı geniş olan kişileri bile yıldıracak kadar yüksek kiralar istenmektedir.

( Son üç yıldır insanların artık tekne bağlamada isteksiz davranması nedeniyle özellike Kalamış Marina fiyat indirmiş durumda olup 6 m Boy 2 m genişlikteki bir teknenin yıllık kirası 1100 USD civarındadır bunun dışındaki rakamları merak edenler aşağıdaki adresten hesaplama yapabilirler )http://www.seturmarinas.com/KALAMIS/kala...lar_tr.htm )

vergi konusunda ise şunu söylebilirim.

MTV servet üzerinden alınan bir vergi çeşidi olmayıp araçların kullanmakta olduğu yol ve benzeri hizmetlerin devamlılığını sağlayabilmek amacıyla salınan bir vergi çeşididir bu gerçekten yola çıkarak girmeyi düşündüğümüz AB ülkelerinde ilk alım sırasında ödenen KDV dışında herhangibir vergi olmayı hatta Alman vatandaşları satın aldıkları tekneleri başka bir ğlke barındıracaklarını beyan ettiklerinde KDV dahi ödememektedirler.

Ülkemizde mevcut tekne kapasitesinin % 95 bölümü yabancı bandıralı olarak kayıtlı olup hiçbir vergi ödememektedir. Geriye kalan % 5  lik bölümdeki Türk bayraklıların çoğunluğu ise kurdukları şirket yada mevcut şirketlerindeki sözleşmelerini revize ederek kayıt yaptırmakta ve MTV ödememekle beraber yapım ve alım masraflarını ve KDV dahil şirket giderlerinde düşmektedirler.

Kısaca tüm vergi sistemizdeki çarpıklık burada da kendini göstermekte ve ancak kümesteki tavuklardan tüyleri kalmayacak şekilde vergi toplanabilmektedir.

beygir güzü üzerinde alınan vergide teknenin boyutu ve diğer özellikleri dikkate alınmadığında 10-15 metre arası bir yelkenli çok daha düşük motora ihtiyaç duyduğundan 1 lira ödüyorsa 8 metrelik amatör birbalıkçı teknesi 70 beygir motor için 20 kat vergi ödemekle yükümlüdür.

KONUYA İLİŞKİN DAHA DETAYLI BİLGİ İÇİN LÜTFEN AŞAĞIDAKİ HABERİ TIKLAYIN

http://www.radikal.com.tr/veriler/2005/0...160778.php

VERGİ HAKÇA PAYLAŞTIRILDIĞINDA VE DOĞRU KULLANILDIĞINDA KUTSALDIR.
Bul
Cevapla
#13
her ikisinide yapmasınlar en iisi sonuçta denizlerde kötü görünüm oluşuyor ve teknede olsa yatda olsa barınakta olsa yat limanıda olsa toplumun çok çok küçük bir bölümüne hitap ediyor digerlerine bi faydası yok zararı var bence ikiside olmasın tamam ihtiyac diyeceksiniz bilmiyorum sonuçta olsa kötüüü olmasa kötüüü iki ucu b.... lu degnek Smile)
Bul
Cevapla
#14
Sevgili Levrekçi,

Doğru yönetilmeyen sistemlerde seninde dediğin gibi toplumun çok küçük bir bölümüm bu belirli imkanlarda yararlanıyor ancak aşağıdaki istatistiki verilere bakacak olursa vahim tablomuzda ortaya çıkıyor

lütfen kıyı uzunluğu kişi başına tekne sayısı ve liman sayılarını dikkatlice okuyunuz

Amatör teknelerle ilgili olarak bazı AB ülkeleri ile Türkiye arasında verilerin karşılaştırılması şöyle:

Almanya
Sahip olduğu kıyıların uzunluğu 3 bin 624 km. Almanya'da 184 kişiye bir tekne düşerken, marina ve yat limanı sayısı ise 2 bin 400'e kadar ulaşıyor. Almanya'da gezi teknelerinde motorlu taşıt vergisi alınmıyor.

İtalya
Sahip olduğu kıyıların uzunluğu: 9 bin 226 km. olan İtalya'da 68 kişiye bir tekne düşüyor. 105 marina ve yat limanı bulunan ülkede bağlama yeri, iskele, çekek sayısı ise 131 binin üzerinde. Bu ülkede gezi teknelerinden motorlu taşıt vergisi alınmıyor.

Hollanda
Sahip olduğu kıyıların uzunluğu 451 km. olan Hollanda'da 64 kişiye bir tekne düşüyor. bin 200 marina ve yat limanı olan ülkede bağlama yeri, iskele, çekek sayısı 18 bin 800. Hollanda da vergi almayan ülkelerden.

Türkiye
Sahip olduğu kıyıların uzunluğu 8 bin 333 km. olan Türkiye'de 5 bin kişiye bir tekne düşüyor. Türkiye teknelerden yüzde 10-40 arasında motorlu taşıt vergisi alıyor.
Bul
Cevapla
#15
bende bunu dedim zaten 5000 kişide 1 kişiye tekne düşüyorsa o zaman ya liman yapılmasın yada dogru yönetilen bir ülke olalım herkesin teknesi olsun en iisi o zaman liman ülkesi olallım daha ne isteriz o zaman Smile
bu arada ben almanyanın denize kıyısı hiç yok bilirdim varmıymış yaww alaalaaa kandırmışlar bizi
Bul
Cevapla
#16
Sevgili levrekçi,

işte bu oranın düşüklüğünün nedeni barınma ve vergisel boyutta problemler ile elbetteki ortalama milli gelirin düşüklüğü
bizi bu tabloyla karşı karşıya bıraktırıyor

ancak düşündüğümüzde artık hemen hemen herkesin bir araba sahibi olduğu (hatta bazı ailelerde iki adet ) ortalama bir araba fiyatına tekneyi bir çok kişi alabilir ama yukarıdaki sıkıntılar herkesin gözünü korkutuyor

Almanya özellikle Bavyera eyaleti denize (Baltık) kıyısı olan eyalet ve denizcilik çok gelişmiş durumda hatta "Bavaria" Markalı tekneler fabrikasyon yöntemi( dünyada tek ) ile üretilen dünyanın en büyük bant sistemine sahip bir fabrikası var bu nedenle dünyayada fiyat açısından en yugun tekneleri yapıyorlar bu yilki Boat show da çok büyük bir stand alanları olacak daha geniş bilgi için

http://www.tatsachen-ueber-deutschland.d...rafya.html
Bul
Cevapla
#17
Daha önce size bir taboo göndermiştim faydalı bilgilerin altında;
bakın kararı siz verin.
Denizlerimizin kıyı uzunlukları"

DENİZLERİMİZİN KIYI UZUNLUKLARI

BÖLGELER KIYI UZUNLUĞU (Km.)

Karadeniz 1.695 Km

Marmara 927 Km

Ege 2.805 Km

Akdeniz 1839 Km

Adalar 1067 Km

Toplam : 8.333 km Kıyı uzunluğu'na sahip bir ülkeyiz. Kaç tane balıkçı barınağı var biliyormusunuz? 173 tane mevcut 23 tane inşa halinde toplam 196 adet balıkçı barınağına sahibiz Peki 8.333 km kıyıya sahip şeritte bu barınaklar kaç km tekabül ediyor? 42,52 km KADAR.
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi